Konopný proteín - čo, kedy a ako

 
 
 

Konopný proteín - čo, kedy a ako?

Konopný proteín - čo, kedy a ako?

konopný-proteín-kedy-a-ako

Tu konečne nájdete 10 najčastejších otázok na tému konopný proteín a zároveň odpovede. Dozviete sa, čo konopný proteín je, ako sa vyrába, z čoho sa skladá, ako si vedie pri porovnaní s ostatnými proteínmi,jeho zdravotné benefity a účinky, pre koho je vhodný, ako a kedy ho užívať, aké je dávkovanie a ďalšie .. ..

 

1. AKO SA VYRÁBA KONOPNÝ PROTEIN

Samičie rastliny konope siateho produkujú semená, z ktorých sa lisuje olej. Druhotným produktom z lisovania oleja sú výlisky tzv. Pokrutiny. Konopné výlisky sa potom melú a vzniká celozrnná konopná múka. Po preosiatí múky na jemnom sitku získavame ony najjemnejšie časti konopného semienka, čo je konopný proteín.

2. Z čoho sa skladá KONOPNÝ PROTEIN?

Tu sú nutričné ​​hodnoty, vitamíny, minerály a aminokyseliny, ktoré sa v proteínu nachádzajú.

Priemerné hodnoty zloženie konopného proteínu:

konopný proteín nutričné ​​hodnoty

Konopný proteín amino

3. AKÉ SÚ VÝHODY A ÚČINKY konopného Proteínu?

Konopný proteín je v rastlinnom svete výnimočný tým, že obsahuje všetkých 23 aminokyselín vyskytujúcich sa v prírode, vrátane esenciálnych, ktoré sú pre telo nevyhnutné a dodávajú sa iba stravou. Okrem toho v ňom nájdete dokonalú rovnováhu všetkých nenasýtených mastných kyselínomega 3, 6 a 9. Z nich napr. Kyselina linolová a kyselina linolénová sú nevyhnutné pre výmenu elektrických impulzov v tkanivách.

Konopný proteín je bohatý aj na vlákninu (cca 20%). Konope vytvára v tele zásadité prostredie a napomáha detoxikáciu tela tým, že odvádza z tela jedovaté toxíny a ťažké kovy. Pravidelné užívanie potom zlepšuje krvný obeh a obsiahnutý chlorofyl čistí krv. Je prirodzeným zdrojom vitamínov A, B1, B2, B3, B6, C, D a E. Dôležitý je tiež vysoký podiel antioxidantov, vápnika, horčíka, zinku a železa.

4. AKÉ SÚ VÝHODY konopného Proteínu V POROVNANÍ SO proteínov srvátky?

konopný proteín vs. srvátkový proteín

  • Neobsahuje laktózu a lepok
  • Ľahko stráviteľný
  • Vysoká vstrebateľnosť až 90%
  • 100% rastlinný pôvod - vysoký obsah bioaktívnych látok a enzýmov
  • Obsahuje esenciálne mastné kyseliny (Omega 3 a 6) 
  • Bez alergénov
  • Bez tepelnej úpravy

5. KONOPNÝ PROTEIN VS. Sójový proteín?

Sójový proteín má v porovnaní s konopným proteínom niekoľko nedostatkov / nevýhod.

  • Sója býva chemicky ošetrená
  • Vysoká pravdepodobnosť genetickej modifikácie (pokiaľ nie je označené inak)
  • Obsahuje oligosacharidy, ktoré môžu spôsobovať nadúvanie a žalúdočné ťažkosti
  • Všetok vzácny olej je odstránený
  • Prechádza tepelnou úpravou 

6. AKO UŽÍVAŤ KONOPNÝ PROTEIN PRI CVIČENIE?

Pokiaľ ide o zámer nárast svalovej hmoty: do 30 min. po tréningu koktail skôr s prevahou sacharidov, kde je cca. 15-25% proteínov (KONOPNÝ GAINER 25%).

Ak je potreba dopĺňať bielkoviny do bežného denného príjmu, potom sa dáva cca. 1,5 hod. Po cvičeníproteín, ktorý má okolo 50% bielkovín (KONOPNÝ PROTEIN BIO) a prípadne neskôr s odstupom dvoch a viac hodín po cvičení i vysokopercentný proteín (až 90%). Ale má to veľa "ale": napr. Celkový denný príjem bielkovín by nemal presiahnuť 2g bielkovín / 1 kg telesnej hmotnosti. Ďalej by jednorazová dávka bielkovín nemala presiahnuť 30g (max. 50 g) bielkovín.


Ak je zámer skôr chudnutie, dáva sa napr. 45-50% proteín (KONOPNÝ PROTEIN BIO, KONOPNÝ PROTEIN KAKAO / KOKOS už do 30 min po cvičení. 

Pre doplnenie energie, počas dňa aj pred cvičením: KONOPNÝ GAINER 25% môžeme rozmixovať s jedným banánom

Pre zasýtenie aj ako náhrada jedného jedla počas dňa:   rozmixujeme proteín so zeleninou - špenát, mrkva, repa, avokádo (na slano) alebo ovocím - banán, maliny, avokádo (na sladko) a doplníme koktail konopnými lúpanými semienkami

Na slané - BIO PROTEIN

Na sladké - KONOPNÝ PROTEIN BIO, KONOPNÝ PROTEIN KAKAO / KOKOS, KONOPNÝ GAINER

7. AKO UŽÍVAŤ KONOPNÝ PROTEIN?

Konopný proteín si môžete pridávať do koktailov, zamiešať s džúsom, mliekom alebo vodou.
Výborne sa hodí na prípravu raňajok, napríklad do kaší, jogurtov, alebo ho môžete zamiešať do bežných jedál (napríklad nátierky), podľa Vašej chuti. Výborné sú napr. Proteínové palacinky.

Proteínové palacinky pre energiu na celý deň

Pre raňajky šampiónov alebo ako akékoľvek iné posilňujúci jedlo jednoducho zmiešame a vyšľaháme 200g hladkej múky, 30g konopného proteínu, 1/2 l mlieka, 2 vajcia, štipku soli. Nalíváme na rozhřátou panvicu (prípadne s kvapkou oleja na vyprážanie) a opečieme do zlatista .. Palacinky sa dajú jesť ako na sladko s marmeládou, tvarohom, tofu krémom, ovocím alebo na slano so špenátom, syrom, zeleninou a napríklad aj zapiecť v rúre.

Konopný hummus zasýti a posilní

Potrebujeme hrnček uvarenej cirzny alebo cícer v konzerve, 2 lyžičky tahini sezamové pasty,  2 lyžice konopného oleja  a 1 lyžicu konopného proteínu. Všetko dáme do mixéra a rozmixujeme na pastu, ktorú pokvapkáme citrónovou šťavou (balsamico), dochutíme morskou soľou a korením. Natrieme na chlieb či bagetu, posypeme  lúpaným konopným semienkom  a Bastia :-).

8. PRE KOHO JE KONOPNÝ PROTEIN VHODNÝ?

Konopný proteín je vhodný pre tých, ktorí chcú kvalitnú výživu pre tvorbu a regeneráciu svalovej hmotyposilnenie celého organizmu.

Športovci ocenia jeho schopnosť odbúravať metabolity kyseliny mliečnej zodpovedné za bolesti svalov po záťaži a doplniť potrebnú energiu a výživu späť do unavených svalov. 

Vďaka svojmu zloženiu je vhodný v období vysokej záťaže nielen pre športovcov, ale aj ľudí, ktorí majúnáročnú fyzickú alebo psychickú prácu.

Konopný proteín je vhodným priateľom tela pri rekonvalescencii, po úrazoch, operáciách či iných fyzických alebo psychických zmenách v tele. Pomáha uvádzať telo späť do kondície a rovnováhy.

Konopný proteín je vhodný pre vegánov a vegetariánov, kedy dodáva potrebné bielkoviny a vitamíny skupiny B.

Konopný proteín je vhodný aj pre deti. Napríklad do kaší, džúsov, koláčov ... Kedy napomáha dobrému vývoju a rastu.

Konopný proteín je tiež SVEL spoločník na ceste tehotenstvom pre tehotné ženy, kedy dodáva do tela potrebné bielkoviny, vitamíny a nenasýtené mastné kyseliny. Dodáva energiu pri únave a napomáha chrániť a posilňovať šľachy a väzy.

9. AKÝ JE ROZDIEL MEDZI ČISTÝM proteíny, proteíny s PRÍCHUŤOU A konopným Gainer - FITNESS?

BIO KONOPNÝ PROTEIN - zloženie: 100% konopný proteín, 50% bielkovín

KONOPNÝ PROTEIN KAKAO - zloženie: konopný proteín Nepražený kakaový prášok, extrakt zo stévie sladké, 45% bielkovín

KONOPNÝ PROTEIN KOKOS - zloženie: konopný proteín, kokosový prášok, extrakt zo stévie sladké, 45% bielkovín

KONOPNÝ GAINER - FITNESS - zloženie: konopný proteín, jačmenný slad, ryžové sušené mlieko, 25% bielkovín

10. JE VHODNÉ KONOPNÝ PROTEIN S NIEČÍM KOMBINOVAŤ?

Vhodné je kombinovať konopný proteín s konopným semienkom - lúpané i nelúpané. Do šalátov pridávať konopný olej. Pred spaním piť konopný čaj.

Zdroj : http://www.konopny-protein.cz/clanky/


 

 
 
 



DisWay, s.r.o.                                                     Kontaktujte nás                                                   Naše stránky 

Hviezdoslavova 12                                             Tel. č. (O2): +421 948 957 944                          www.produktyzkonope.sk
036 01  Martin                                                      E-mail : info@produktyzkonope.sk                   www.konopnyprotein.sk
www.produktyzkonope.sk                                                                                                                   www.cutishelp.sk